Wednesday, May 9, 2012

Raamatuarvustus: Lois P Frankel "Paid türdukud äris edu ei saavuta"

Lubasin rääkida natukene oma arvamusest seoses Lois P Frankeli kirjutatud raamatuga „Paid tüdrukud äris edu ei saavuta“ ning lisaks paljudele mittenõustumistele sain sealt kõrva taha ja oma käitumismaneeridesse paljut kasulikku ja uut lisatud. Nii mitmeski punktis  tundsin teravalt ära, kuidas ma teatud olukordades valesti (st eneselegi teadmata lapselikult) käitun.

Kohe alguses on üks test, millele vastates selguvad tugevamad ja nõrgemad küljed. Suuri üllatusi ei tulnud, oma kõige nõrgemat külge tean väga hästi ja kahjuks selle välja juurimiseks kulub aastaid kõva tööd iseendaga. Teisalt aga jagub seal näpunäiteid ja lapsepõlvest kaasa antud käitumismudeleid, mida ma alateadlikult endaga kaasas kannan ning tõesti, olen nüüd teadlikult üritanud end rohkem jälgida, et neid vigu enam ei teeks, küll aga märkan ma teisi naisi usinalt neid kasutamas.

Tugevaid külgi olen viimaste aastatega oluliselt parendanud just ise endale teadvustades, et läbi löömiseks peab olema julgem, algatusvõimelisem ja kohati egoistlikum. On ütlemata raske olla esimene, kes sõna võtab või veel enam, pakkuda ise end vabatahtlikult esimeseks, kuid pikemas perspektiivis kasvatab see julgust ning näitab teistelegi, et see inimene ei karda midagi.

Ka raamatuga algust tehes rääkisin oma elukaaslasele lühidalt selle sisust ja ta ütles, et see raamat teeb toredast naisest tõelise bitchi, eks selles terake tõtt ole. Kuigi raamatus sellest juttu pole, siis minu jaoks oleks ideaalne kompromiss osata vastavalt olukorrale olla endiselt pai tüdruk kodus, perega, sõpradega jne. ning domineeriv alfa(emane) tööl, ükski äärmus ei ole ideaalne.

Soovitan raamatult soojalt neile, kes otsivad vastuseid küsimustele, miks on karjääri areng pidurdunud ja kui suurt rolli võivad mängida meie endi alateadlikud vead, mitte ülemuse lõputu paha tuju.

No comments:

Post a Comment