Friday, March 16, 2012

Kui ma oleksin õpetaja

Palavikuga tekivad igasugused toredad mõtted ja üks neist tundus esmapilgul täitsa hea, seega pole ma kitsi ja jagan teiegagi. Selleks, et seda teha ei peagi just õpetaja olema, vaid võib ka ettevõtte(osakonna) juht olla, tegemist on väikese psühholoogilise testiga.

Et lihtsam seletada oleks, võtan näitena ette õpetaja rolli, nimelt kooliaasta alguses annab õppejõud klassile võimaluse, terve õppeaasta jooksul ära jätta üks kontrolltöö, test või kodune ülesanne, seda juhul kui kõik klassis olevad õpilased nõustuvad. Eriti huvitav on see juhul kui kasutatakse paralleelselt mitme erineva klassi peal.

Kuigi esmapilgul võib see tunduda tavaline ja kasutu, siis tegelikult saab sellest välja lugeda väga palju. Protsess algab sellest hetkest kui õpilasi on teavitatud ning edasine on juba nende endi teha, see on olukord, kus tervele kambale satub korraga kätte üks kuldkala, kellelt saab soovida vaid ühe soovi. Teadupoolest on jagamine maru raske ja kokkuleppele jõudmine ei pruugi sugugi lihtsalt tulla, aga kui lõpuks midagi otsustatakse, siis on sellele eelnenud väga suur koostöö.

Kuna ma selle ülesandepüstituse tulemusi ette ei tea, siis üritan ühele oma tuttavale õpetajale seda pakkuda, et kas teda huvitaks sellise "testi" tegemine, lihtsalt psühholoogilisest huvist, kas ja kuidas see töötab. Kui mul õnnestub ära rääkida, siis annan kindlasti ka tulemustest teada.

Minu meelest väga lihtne, kuid huvitav katse, kuigi ma seda päris nii ei nimetaks, pigem on tegemist ülesandega, kus võidavad kõik.

No comments:

Post a Comment