Tuesday, June 15, 2010

Ausalt ei ole linnuhaige ...

... aga mis ma sinna parata saan, kui nad koguaeg mu teele satuvad.

Üleeile koeraga jalutades vuhises minust mööda linavästrik, ehmatasin päris korralikult ning tardusin paigale. Teadupoolest käitub nii vaid lind, kellel on midagi väärtuslikku kaitsta, näiteks pesa. Ja ma ei pidanud pettuma, just seal samas mu kõrval, vihmavee äravoolutoru avasse oli temal korralik pesapaik tehtud, täpselt nii kõrgele, et nägin ilma vaevata sisse piiluda.

Pesas oli mõnusalt ära vooderdatud kuus helesinist muna, mis kindlasti peagi kooruvad. Kuna ma juba nii uudishimulik olen, siis kavatsen silma peal hoida, kuidas neil seal pesas seis on (ei pea ma selleks midagi surkima ega ronima, asub pesa väga hästi nähtavas kohas). Linavästriku munade haudeaeg on enamasti 13 päeva, niiet väga kaua ei pea enam ootama, kui uued säutsujad munast välja poevad.

Rohkem infot linavästriku kohta leiab SIIT!

16.06.2010
Linnupesa on rüüstatud

Käisin täna üle mitme päeva pesa vaatamas, mõtlesin, et teen mõne pildi ka, aga üllatus oli suur, kui nägin, et keegi oli pesa rüüstamas käinud. Nimelt on vanast pesast munad välja lükatud ja uus ja kohevam pesa peale tehtud, seekord veidi ette poole. Ega siis midagi, tuleb uusi mune ootama jääda, üks õnnetukene veel paistis seal, aga sellest vast ei tule enam tibu.

No comments:

Post a Comment