Monday, September 13, 2010

Kui heategevusest saab äri

Täiesti uskumatu, millise kirja ma täna sain:

Maailma suurim internetiturunduse ettevõte WSI toetab Pelgulinna Sünnitusmaja

Pelgulinna Sünnitusmaja Toetusfond ja internetiturunduse ettevõte WSI alustasid täna suhtluskeskkonna Facebook põhist uudset heategevuskampaaniat, et aidata kaasa vastsündinute elustamislaua ostmisele.

Tänasest alates saab iga Facebooki kasutaja anda oma hääle vastavasisulise kampaania toetuseks. Iga „Meeldib“ märk WSI Online fännilehel võrdub ühe krooniga, mille WSI kampaania lõppedes Toetusfondile annetab. Kampaania kestab kuni 09.10.2010.


WSI juht Armin Tülli: „Sarnane Facebooki kampaania on Eestis esmakordne. Tavaliselt on Facebooki kasutajal võimalus „Meeldib“ märgi abil midagi saada/võita, kuid selle kampaania käigus saab hoopis hea eesmärgi täitmiseks ise anda. Meie eesmärk on koguda 100 000 „Meeldib“ märki ja see siis vastavalt summana Toetusfondile annetada.“

Eesmärk võib näida üllas, aga kui vaadata, mis meetodil see sada tuhat kokku aetakse on küllaltki selge, et tegemist on kõike muud kui puhtsüdamliku heategevusega.

Esiteks, käib kogu "annetamine" läbi turundusettevõtte/äriühingu WSI Online, kes kogub n-ö "meeldib" märgi abil OMA Facebooki leheküljele 100 000 klienti, mis teeb nende jaoks ühe inimese hinnaks kõigest 1 krooni. Mõelda vaid, kui palju kasu nemad sellest suurest hulgast inimestest saavad, 100 000 ja võimalik, et enamgi kontakti, kellel peale kampaania lõppu midagi maha müüa, tulevik oleks justkui nagu kindlustatud.

Teiseks on nad piiriks pannud just selle ümmarguse numbri, kõik "kliendid", kes üle selle tulevad, toovad neile ekstra kasumit, sest nende eest ei pea maksma. Samas, kui ei tule vajalik arv kontakte kokku, ei pea nad kõike välja käima ja seega on ka mustema stsenaariumi korral rahaline läbikukkumine minimaalne.

Sotsiaalmeedia on hetkel äärmisel populaarne ettevõtete seas, kus värvatakse läbi erinevate kampaaniate endale kliente, pakkudes neile liikmeks olemise ja selle info levitamise eest erinevaid hüvesid, alustades kingadest ning lõpetades reisidega ja nagu nüüd selgub ka heategevusega. Selle asemel, et maksta kümneid ja koguni sadu tuhandeid erinevatele portaalidele, lehtedele ja telekanalitele reklaami eest, panustavad firmad hoopis otseturundusele. Kui inimene on ühinenud nende leheküljega, hakkab ta saama igapäevaseid uudiskirju ja infot konkreetse ettevõtte kohta.

Siinjuures ei saa süüdistada ainult seda konkreetset kampaaniat, sest minu teada võtab ka EMT iga annetuse pealt oma protsendi, ka sellisel juhul on lisaks heategevusele tegemist eraettevõtte toetamisega, mis on osavalt peidetud annetuse sisse, tuues nii rahaliselt kui ka mainele kasu.

Seega, kui oled tavaline inimene, kes tahab toetada lastehaiglaid, varjupaiku jne., siis mine kohale ja tee seda isiklikult, ilma vahendajateta ja kui olete ettevõte, siis korraldage üks "heategevuslik" kampaania, sest võidate igal juhul.

No comments:

Post a Comment