Thursday, July 29, 2010

Tron: kui minevikust saab tulevik

Aasta alguses käisin ma kinos ja enne filmi algust näidati nagu ikka erinevate filmide treilerei, tavaliselt vaatan ma neid põgusalt, kuid tookord oli nähtu nii meelierutav, et terve filmi aja mõtlesin ainult sellele.

Nimelt, sellel aastal, ühel ilusal detsembrikuu päeval, tuleb kinodesse Tron: Legasy, enamikule ei ütle see midagi aga mulle, kes ma olin aastaid oma lapsepõlvest selle filmi esimesest osast (Tron) paelutud on see suur sündmus. Väike hirm põues, et uus on liiga moderne ja rikub kogu selle filmi lihtsuse võlu, hoian ma hinge kinni ja ootan pikisilmi juba päeva kuniks mu silmad seda näevad.

Pea 30 aastat ja tohutut tehnika arengut hiljem, võib ainult ette kujutada kui suured on kahe filmi erinevused nii süžeelt kui ka visuaalselt, eriti viimane. Troni esimene osa on võrreldes tänapäeva tehnoloogiaga nagu joonisfilm ja need, kes seda alles nüüd vaatavad ei oska seda kindlasti päris nii hinnata kui mina seda 17 aastat tagasi tegin, kui värviteleviisor oli uudne asi ja arvutitest polnud kuulnudki.

Sellegi poolest, soovitan ma mõlemat Troni osa tõelistele sci-fi filmide austajatele, natukene retrot ja sinna peale tipptehnika töötluses ulmet, see peaks olema päris magus amps.

Tron(1982) treiler:


Tron: Legasy (2010) treiler:


Ja kui sellest jäi veel väheks, siis soovitan pilk peale visata South Parki Facebooki teemalisele osale, kus kogu seiklus toimub just Troni filmi ainetel loodud maailmas.
Seda osa saab näha siit: http://www.southparkstudios.com/episodes/267112

No comments:

Post a Comment