Thursday, August 5, 2010

Kas inimesed mängivad lolli või nad ongi lollid?

Täiesti müstika, loen mina täna uudist, et joogipakendi tagatisraha odavneb euro saabudes, mõtlesin omakeskis, et üks hea uudis üle pika aja, miskigi langeb. Aga mu rõõm jäi üürikeseks, kuniks kommentaariumi lahti tegin ja nägin kui kurjad inimesed selle languse peale on, nemad tahaksid aga rohkem maksta, et siis pärast jälle rohkem saada.

Nagu ikka, palju heietusi selle kohta kui palju vanasti ja naaberriikides taara eest maksti ja küll ikka on kurb, et midagi odavamaks meile tehakse. Sellele nad ei mõtle, et kui praegu maksame joogi eest 12+1 EEK, siis näiteks üks kommenteerija: "soomes on 1,5l plastik pudel 40sentti ja väike plastik 20sentti, klaas taara 15sentti."(kirjapilt muutmata) sooviks maksta 12+6,24 EEKi ehk kolmandiku võrra rohkem. Motivatsioon pudel tagasi viia on suurem aga kui ma poest juua ostan, siis ma ei mõtle sellele, et ma saan raha tagasi, vaid jätaksin pigem üldse ostmata, kui peaksin kolmandiku peale maksma selle eest.

Ei üritagi siin väita, et taara tagasi viimine on paha ja mõttetu, sugugi mitte, kuulun nende inimeste hulka, kes kohusetundlikult tagastab kõik pudelid ja ma ei näe küll probleemi, kui ma selle eest mõned sendid vähem saan. See on siiski ju minu enda kinni makstud lõbu ja mida vähem ma sinna investeerinud olen, seda parem, teen seda pigem heast tahtest kui enda taskust teenimise eesmärgil.

Või olen ma millestki valesti aru saanud?

No comments:

Post a Comment