Thursday, October 28, 2010

Filmiarvustus: 28 Days Later & 28 Weeks Later

Nüüd, kui mõlemad filmid lõpuks vaadatud, on mul koguni süümepiinad, et ma nii kaua seda edasi lükanud olen. Ma arvan, et neist filmidest võiks nii mõnigi tulevase õudusfilmi tegija õppust võtta, mitte isegi nii sisu poolest kui just teostuse poole pealt. Enamasti mulle ei meeldi kui film on üles ehitatud heliefektidele, kuid antud juhul õigustas see ennast igati ära.

Esimeses filmis, "28 päeva hiljem"(2003) toimub tegevus neli nädalat pärast salapärase, ravimatu agressiivsuse viiruse levikut Suurbritannias, kus käputäis ellujäänud üritavad leida turvalist paika, kuid nagu ikka ei lähe kõik nii nagu plaanitud. See film toob hästi esile inimloomuse pahema poole, alustades viiruse valla pääsemisest kuni ellujäämisvõitluseni sõjaväebaasis. Tolles filmis mängis peaosas väga sümpaatne näitleja Cillian Murphy, kes rohkem tuntud vast filmidest Batman: Pimeduse rüütel (2008) ja selle aasta ühest hittfilmist "Inception/Algus" (2010).

"28 nädalat hiljem" (2007) räägib juba Britannia taasasustamisest, kuid selleks hetkeks selgub, et rahva seas leidub imuunseid, geneetilise eripära Heterochromia (üks silm sinine teine pruun) omanikud. Kuigi nad ise ei muutu on nad siiski viiruse kandjad ja nendega kokkupuutunud saavad nakkuse ning epideemia saab uue puhangu.
Üsnagi harjumatu oli see, et üheks läbivaks tegelaseks oli Robert Carlyle, keda mina mäletan komöödiafilmist "The Full Monty/Püksid maha" (1997), mida me keskkoolis inglise keele tunnis õppimise!? eesmärgil vaatasime.

Kui peaks valima, et kumb filmidest parem on, siis ma esmalt soovitaks siiski mõlemat koos kui tervikut võtta, kellele meeldib rohkem psühholoogiline draama, sellele soovitaks esimest aga teises osas on minu meelest rohkem actionit ja närvikõdi.

Üks kummaline fakt seoses nende filmidega on veel see, et
kui esimeses osas liikusid n-ö zombid vaid pimedas ja pesitsesid tunnelis, siis teises liikusid nad vabalt ringi ka päevavalguses aga eks see möödarääkimine ole tingutud lavastajate erinevusest.

No comments:

Post a Comment