Friday, October 22, 2010

Mis on saanud "heategevuslikust" kampaaniast?

Rohkem kui kuu aega tagasi algas heategevuslik kampaania Pelgulinna Sünnitusmaja toetuseks, korraldajaks interneti-turunduse ettevõte WSI, tol korral kirjutasin sellest ka oma blogis "Kui heategevusest saab äri" ning jätkuloos "Kui heategevusest saab äri vol2".

Et minu praegusest postitusest lihtsam aru oleks saada, siis panen siia lõigu kampaania pressiteatest:
Tänasest (13.09.2010 <-täiendatud) alates saab iga Facebooki kasutaja anda oma hääle vastavasisulise kampaania toetuseks. Iga „Meeldib“ märk WSI Online fännilehel võrdub ühe krooniga, mille WSI kampaania lõppedes Toetusfondile annetab. Kampaania kestab kuni 09.10.2010.

WSI juht Armin Tülli: „Sarnane Facebooki kampaania on Eestis esmakordne. Tavaliselt on Facebooki kasutajal võimalus „Meeldib“ märgi abil midagi saada/võita, kuid selle kampaania käigus saab hoopis hea eesmärgi täitmiseks ise anda. Meie eesmärk on koguda 100 000 „Meeldib“ märki ja see siis vastavalt summana Toetusfondile annetada.“

Nüüdseks on tähtajast (9.10.2010) möödas ei rohkem ega vähem kui 13 päeva ning, mis on tulemuseks?

1. Fänne koguti 3 982 (20.10.2010 seisuga) ehk ümber arvutatult teeb see 3 982 krooni Pelgulinna Sünnitusmajale.

2. Kuna 2 päeva enne kampaania lõppu oli ilmselge, et püstitatud eesmärki on võimatu täita tehti lisa kampaania, et kõik liitunud omakorda helistaks annetusnumbritele, et nii rohkem raha koguda. Siinjuures on oluline fakt, et kõigi annetuse teinud "fännide" vahel loositi välja 500 kroonise Rahva Raamatu või Polarn O Pyret kinkekaart.

3. Kui esialgu tähendas üks fänn 1 krooni, siis selle järgi läks kampaania korraldajale maksma 3982 krooni ning ülejäänud raha (hetkel pole summa selgunud) tuleb toetustest, seega kui lõpuks annetussumma selgub, siis saame teada kui palju maksis üks fänn keskmiselt juurde, et korraldaja saaks ebaõnnestumist väiksemaks maalida.

4. Kus ja millal toimub üleandmine ning mis summa ulatuses? Küsimused, küsimused ning ainult ebamäärased vastused.
Kokkuvõttes võib öelda, et hoolimata üllast eesmärgist on sellelaadne ettevõtmine läbikukkunud, mõnes mõttes on mu hea meel, sest ma isiklikult arvan, et heategevus peaks olema läbipaistvam ja eesmärk realistlikum.

Lisaks sellele võib väita, et ühelt maailma suurimalt turundusfirmalt (nii nad end nimetavad) oleks oluliselt suuremat promo ja aktiivsemat lähenemist oodanud, praegu jääb küll mulje, et kogu kampaania ettevalmistus käis üle põlve ning kiirustades ja peale avapauku jäi kogu tegevus vinduma. Võimalik, et mul jäi kahe silma vahele, kuid peale esimest meediale laiali saadetud pressiteadet polnud tollest ettevõtmisest rohkem midagi kuulda. Ka nende fännileht oli suurema osa ajast puhkeseisus ning terve kampaania jooksul ilmus seal vaid mõned sissekanded.

Nagu ma ka varem olen maininud, siis minu eesmärk pole kindlasti kedagi mustata, mul on selle üle ainult hea meel, et leidub inimesi/ettevõtteid, kes soovivad aidata neid, kes ise seda teha ei saa, kuid kui midagi juba korraldada, siis teha seda väärikalt ja korralikult, nii et kellelgi ei tekiks kahtlust ka, et tegemist siira ettevõtmisega.

24.10.2010
Täiendan seda sissekannet viimase infoga, mis avaldati WSI Facebooki lehel vaid mõned tunnid peale minu eelmist sissekannet. Kampaania tulemus oli järgmine (väljavõte nende Facebooki postitusest):
Iga "Meeldib" WSI Online fännilehele = 1 kroon, mille WSI annetas Pelgulinna Sünnitusmaja Toetusfondile vastsündinu elustamislaua soetamiseks. Kokku saime 3878 "Meeldib" + lisasime veel 2000kr. Kokku toetasime 5878 krooniga.

No comments:

Post a Comment