Wednesday, February 1, 2012

Eesti Laul 2012 - I poolfinaal

Nagu ka eelmisel aastal, võtan ma sellelgi korral ette, Eesti Laulu finaali pääsenud 20 laulu ning kirjutan üles kõik, mis pähe tuleb. Hoiatan ette, et tegemist on esmaemotsioonidega ning teistkordsel ja enam kuulamisel võib mu arvamus osade lugude suhtes muutuda, kuid siis poleks see enam nii põnev, seega paneme aga veski puhtalt ketrama ja kriitikanooled lendama.

Muidugi üritan ma nagu kombekohane ikka, muuseas ennustada, kes on favoriidid ja kes meteoriidid, eelmisel aastal suutsin ma näiteks võitja ette ennustada, võib-olla läheb ka sel aastal täppi.

Teie ees on esimese poolfinaali laulud:

1. Fight for Love – Janne Saar - Ma liigitaks selle loo eelmise aasta esineja Victoriaga ühte lahtrisse, sest tegemist on niivõrd tehniliselt toetatud muusikaga, et laval jääb see liialt kunstlik ja tõenäoliselt ka erinev lindistatud versioonist. Aga Power Hit Radios saab seda kindlasti kõvast kuulata.

2. Kuu pääle – Erasmus Rotterdamist - Esmalt ei oska nagu miskit kostagi, väga lahjad sõnad on, kitarrisoolo on täitsa omal kohal aga selline veniva nätsu sündrooom käib selle lauluga kaasa. Kui ma õigesti ära tundsin, siis oli laujaks Superstaari saatest tuntuks saanud Taavi Peterson. Paraku pakuks neile juba peale kahe loo kuulamist viimast kohta.

Bon Voyage – Mia feat I.M.T.B - Ja järgmine Poweri kodumaine hitt, samad vead, mis Janne lool, liialt moonutatud hääl ja muusika, et seda lives nautida ja head elamust saada. Eurovisioonile minevast laulust ootaks midagi kergemini hoomatavamat ning realistlikumat ja ma ei pea sugugi silmas seda, et see peaks mingi keskmine popp-lugu olema.

4. My Love – Milky Whip - Väga äge lugu, kui sinna taustaks panna korralik tsirkus asekeldama võiks see laval üsnagi huvitav välja näha. Laul on puhas, samas mõnusalt looklev ja taustaga segunev.

5. I Don’t Know – POP Maniacs - Mul tekkis automaatselt deja vu seoses Beyonce viimase aja hittidega, ei tea, kas kokkusattumus või ongi seal tugevad mõjutused. Kokku on pandud punt laululinde ja tulemus on täitsa söödav ehk siis klassikaline raadiopopp, kui oleks originaalne, siis meeldiks rohkem aga kuna on kergelt copy-paste, siis mitte nii väga.

6. Kuula – Ott Lepland - Olen 100% kindel, et tegemist on selle aasta võidulooga. Lugu on sobiv lavalaudadele ja kindlasti ka eurokarusselli. Kuigi isiklikult mulle ei meeldi ei Otti hääl (eriti karjuvad toonid) ega tema olek, mul käivad hirmujudinad iga jumala kord üle kui ta oma kulmudega mängib ja sinnajuurde kinnipigistatud silmad ning kahtlaselt värisevad käed. Ühesõnaga temas on kõik see, mis mulle ei meeldi aga kuna ma olen liivatera kõrbes, siis võib kindel olla, et ülejäänud liivamassiivid annavad kasvõi oma viimased sendid, et see laul võidaks.

7. Tantsulõvi – August Hunt - Kaasahaarav ja mõnusa vindiga lugu, paneb kohe jala tatsuma. Kindlasti üks raadio Elmari suur võit selle aasta lauludest.

8. A Little Soldier – Soundclear - See lugu on nii kummaliselt lihtlabane, et ma pean lausa tõlgitud sõnad siia panema, et näidata, kui suur töö tänapäeval see sõnade kirjutamine on:

Nad jalutasid tänaval
ja lihtsalt lõbutsesid
Väike sõdur
ja ta poeg

Siis tuli üks mees
ja haaras relva
Ning isa käskis
pojal ära joosta

Ja isa sai surma
ning laps nuttis

Siis tulid matused
Oh ei...

Nüüd elab ta
oma enda elu
Suurem poiss
oma naise kõrval

Sest isa on surnud
ja laps nuttis

Aga sellegi poolest on lool väga hea rütm ja kui sõnad välja jätta, sümpatiseerib mulle üle keskmise.

9. Made Up My Mind – Liis Lemsalu - Mulle on ta teised lood rohkem meeldinud, see konkreetne on aga kuidagi igav ja peale loo lõppu ei mäleta ma enam ei rütmi ega sõnu.

10. Valedetektor – Loss Paranoias - Kare Kauks ja Mahavok on ajas väikese tiiru teinud ja nii on meie ees uus põlvkond retromussi. Muhe ja kaasahaarv lugu taaskord ja muidugi Elmarile üks magus pala.

Homme juba teise poolfinaali arvustus.

No comments:

Post a Comment